דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה מאמנים גובים מחיר יקר על פגישת אימון? 

מאת    [ 08/05/2014 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 1817 פעמים ]

 

האמת בהתחלה כתבתי מאמר נגטיבי, עד שנזכרתי שאני לא אוהבת אויבים וגם לא עימותים. אבל עדיין זו דעתי, ואני מחויבת לה. גם לדעה זו יש מקום בעולם המאמנים. מזמינה אתכם להתחבר או להתנגד.

יסכימו איתי כולם, שמקצוע האימון משמעותי ליצירת חיים איכותיים יותר למתאמן. תהליך אימון טוב מאפשר למתאמן לברר עם עצמו על מקומו בחיים ובחירותיו. מה כדאי לו לעשות כדי ליצור לעצמו את הטוב שירצה.

דבר נוסף חשוב, שתפיסות האימון הנלמדות בחדר האימון, הינן תפיסות אינטואיטיביות, שלו היה לנו זמן לחשוב על מתודות החשיבה שלנו היינו מגיעים אליהם בעצמינו. אין זה מוריד מערכן, שכן מימוש התפיסות הללו בחיינו מחולל בהם שינוי אדיר ומביא אותנו לאיכות חיים. חשוב שנדגיש שהשינוי האדיר בא כתוצאה מהמימוש הפיזי ולא רק מלדעת אותן.

יסכימו איתי המאמנים והמתאמנים שהאדם החשוב ביותר בחדר האימון הוא המתאמן. מאמן ככל שיהיה מקצועי יותר,ישאל את השאלות הנכונות ויהיה קשוב באופן מרבי למתאמן. אך המתאמן הוא זה שדן כעת בחייו הפרטיים, הוא זה שבוחר האם ליצור בהם שינוי והוא זה שלוקח את האחריות המלאה על השינוי בחייו.

האדם שהתוצאות בחדר האימון נזקפות לזכותו זה המתאמן, הוא אשר לוקח את השיח בפגישה ומייצר ממנה תוצאות פיזיות. עכשיו ברור ששיח טוב תלוי גם במאמן, אבל עדין מה שקורה בפגישה זה רק שיח, קביעת הערך של הפגישה היא עתידית ובהתאם לעשיה של המתאמן.

אז על מה אנחנו משלמים כמתאמנים למאמן?

לא על שנות הלימוד הרבות של המאמן, כי כדי להיות מאמן, מספיק קורס אחד. לא בגלל הערך הרב של הפגישות, משום שערך צריך להימדד בתוצאה ותוצאה היא תלויה הרבה יותר במתאמן. יש גם הטוענים שהמחיר הגבוה, הוא מתודה הגורמת למתאמן לקחת אחריות על השיח ולממש את האימון באופן הטוב ביותר. מנסיוני עם הרבה מאומנים ששילמו מעט או ששילמו עליהם, מחויבות לאימון תלויה בצורך ובטיימיניג של נושא האימון עבור המתאמן ולא במחיר. אז אולי השעות הרבות המושקעות בפרסום ושיווק הן אלו שמחיבות את המחיר הגבוה?

יש תשובה אחרת: כן, אנחנו זקוקים למאמנים שזו תהיה פרנסתם, היות ששיחת אימון, כזו המאפשרת הכלה ובירור על החיים האישים שלנו, לצערנו, אינה שיחה שמתרחשת מאליה בקרב משפחה וחברים, ויש לזה סיבות שאולי נדון עליהם במאמרים אחרים.

שיחה איכותית שמתמקדת בחיים הפרטים שלנו היא הכרחית בעולם עמוס גרויים כי היא מאפשרת לנו להתמקד בטוב שאנחנו רוצים ליצור בחיינו,

ולכן צריך אנשים שזו תהיה פרנסתם. לחשוב , להקשיב ולהכיל אותנו.

השאלה איך מתמחרים את זה. זמנם של המאמנים יקר כמו שלנו.

ואולי המילה היא זמן, זמן היום שווה כסף. ערך שווה כסף רק כאשר הוא מביא אותנו לתוצאות הרצויות. לצורך הענין לונה פארק משווק לנו חוויה, התוצאה הרצויה היא שילדנו יהיו מאושרים. בזמן השהיה בלונה פארק זה מה שיקרה.תוצאה של תהליך אימון אינה מתרחשת במהלך הפגישה אלא לאחריה ובעקבות עשיה פיזית של המתאמן. שיחת אימון טובה היא קריאת כיוון, אך כשלעצמה אינה שווה יותר ממילים. מה שהופך אותה לאיכותית זה העשייה של המתאמן.

וכמה שעת עבודה שווה? זו כבר שאלה שכל מאמן ישאל את עצמו. אבל אם נסתכל על שוק העבודה שלנו, ונבחן מהו השכר הממוצע לשעה, הוא לא תואם את השכר המקובל בתחום המאמנים. כמובן חשוב להוסיף לשעת הפגישה גם את שעות השיווק וניהול העסק והסיכון שלוקח המאמן כבעל עסק.

אני לא אגיד כמה צריך לקחת על פגישת אימון. מה שכן, חשוב לי להציף את השאלה הזו דווקא לאור העובדה שאני רואה בתחום האימון מוצר יסוד, שאינו מתומחר באופן מתואם לשוק, ובעיקר אינו מאפשר לרבים להשתמש במוצר הזה.

החמור מכך: שנוצרה תפיסה לא מתואמת בין מחיר גבוה לבין כביכול מקצועיות של מאמן, מה שאינו מאפשר משחק מחירים בתחום. זו בעיה עסקית ובעיה ערכית, כי בסופו של דבר בחרנו להיות מאמנים כי האמנו בחשיבות של יצירת איכות חיים לאנשים. 

נקודה למחשבה. 

רות זיו - 


יזמית More Option. כל ההצעות לעסק הקטן, מגיעות אליך למייל.
הצעות מתחום השיווק, מכירות, ידע עסקי, כלים פיננסים,שיתופי פעולה, קבוצות רכישה ועוד.


www.mopt.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב